Elektryczne i hybrydowe Traki, kampery i SUV-y w drodze od Forda, GM, Tesli i inne

Elektryczne i hybrydowe Traki, kampery i SUV-y w drodze od Forda, GM, Tesli i inne
Elektryczne i hybrydowe Traki, kampery i SUV-y w drodze od Forda, GM, Tesli i inne

 Elektryczne i hybrydowe ciężarówki i SUV-y w drodze od Forda, GM, Tesli i innych mogą produkować zaskakująco sprawne pojazdy holownicze

Po dziesięcioleciach obietnic, technologia dojrzała do tego stopnia, że ​​pojazdy elektryczne (EV) i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV) są niezawodną, ​​przyjazną dla środowiska alternatywą dla swoich odpowiedników z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Chociaż obecne pojazdy elektryczne i pojazdy typu PHEV nadal nie są najlepszymi pojazdami holowniczymi, kilka z nich pozwala świadomym ekologicznie konsumentom zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, zaoszczędzić pieniądze na paliwie podczas codziennych dojazdów do pracy i używać tego samego pojazdu do holowania lekkiej przyczepy.

 

 

 

 

Pojazdy holownicze EV nie są gotowe na Prime Time

Czyste pojazdy elektryczne są obecnie nadal ograniczone jako pojazdy holownicze z kilku powodów. Po pierwsze, chodzi o to, ile energii można zmagazynować w najlepszych obecnie akumulatorach. Tesla Model X Long Range ma największą pojemność magazynowania energii spośród wszystkich obecnych pojazdów elektrycznych - 95 kilowatogodzin energii użytkowej (reklamowane 100 kilowatogodzin). Dla porównania 23-galonowy zbiornik paliwa w Fordzie F-150 ma odpowiednik około 750 kilowatogodzin magazynowania energii, w zależności od wyboru silnika i pojemności zbiornika paliwa.

 

Tesla może podróżować do 328 mil, podczas gdy F-150 ma zasięg około 500 mil. F-150 2020 ciągnący przyczepę zmniejsza przebieg paliwa z około 22 mpg do 11 lub 12 mpg, a zasięg do około 250 do 260 mil, w zależności od konfiguracji pojazdu i masy przyczepy. Podczas ciągnięcia przyczepy o wadze 5000 funtów za pomocą Tesli X doświadczenie tego autora wykazało, że zasięg spada o około 40 procent, czyli do około 100 mil, i to nie na pagórkowatych drogach.

 

Pickup Rivian R1T EV przemyka wiejską drogą

Zbudowany w dawnej fabryce Mitsubishi w Normal w stanie Illinois w pełni elektryczny pickup Rivian R1T ma zostać wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku.

Dopiero gdy dostępne będą zestawy akumulatorów o mocy od 200 do 300 kilowatogodzin, co obecnie ma miejsce, elektryczny pojazd holowniczy będzie poważnie konkurował z pojazdami z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Nawet wtedy nadal występowałby spadek wagi i objętości. Akumulatory dalekiego zasięgu Model X ważą ponad pół tony, więc pojazd elektryczny prawdopodobnie zostałby ukarany, jeśli chodzi o łączną wagę brutto (gcwr). Tesla ma zdolność holowania 4960 funtów, a także dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (DMC) wynoszącą 6758 funtów i masę brutto prawie 12000 funtów. Dla porównania Ford F-150 z taką samą masą pojazdu może holować do 7500 funtów.

 

Mimo to jest jasne, że Model X został zbudowany z myślą o holowaniu. Posiada „tryb przyczepy”, który aktywuje funkcję Trailer Sway Mitigation, w której automatyczne hamowanie poszczególnych kół pojazdu może zapobiec niebezpiecznemu kołysaniu przyczepy. Wyłącza także wiele funkcji wspomagających kierowcę, takich jak automatyczne sterowanie i parkowanie, aktywny tempomat i tylne czujniki parkowania.

 

Ogólnie rzecz biorąc, pojazdy elektryczne mają porcje momentu obrotowego do przyspieszania i pokonywania wzniesień, ponieważ silniki elektryczne mogą wytwarzać maksymalny moment obrotowy przy zerowych obrotach. Prawdopodobnie widziałeś reklamy Tesli ciągnącej samolot pasażerski i prototypowego elektrycznego Forda F-150 ciągnącego długi ciąg wagonów towarowych.

 

Pickup Nikola Badger EV - Dostępny jako pojazd elektryczny lub pojazd z ogniwami paliwowymi, Nikola Badger ma mieć moc holowania około 8000 funtów.

 

 

Nowe przetworniki elektryczne mogą wykonać zadanie

W ciągu najbliższych kilku lat może powstać pół tuzina elektrycznych pickupów i SUV-ów z możliwością holowania dorównujących pickupom benzynowym.

 

Na czele stoi Tesla Cybertruck . Tesla twierdzi, że topowy model Tri Motor AWD będzie w stanie holować aż 14 000 funtów i mieć zasięg 500 mil. Podstawowy napęd RWD z pojedynczym silnikiem będzie ciągnął 7500 funtów o zasięgu 250 mil, a napęd na cztery koła z dwoma silnikami zapewni 10000 funtów i 300 mil. To prawda, że ​​te zakresy są przeznaczone do jazdy solo, a nie do holowania i nie zostały ocenione w rzeczywistym świecie.

 

 

Następny jest Rivian R1T , który, jak twierdzi firma, będzie dostępny do końca tego roku z akumulatorami o pojemności 105 , 135 i 180 kilowatogodzin o szacunkowych zasięgach odpowiednio 230, 300 i 400 mil. Wszystkie wersje będą miały zdolność holowania 11 000 funtów. Rivian jest startupem, ale ma poważne wsparcie. Ford dużo w to zainwestował, a pierwszy samochód elektryczny Lincolna będzie jeździł na elastycznym podwoziu „deskorolkowym” Riviana. Amazon złożył niedawno zamówienie w Rivian na 100 000 elektrycznych samochodów dostawczych.

 

Rivian pokazał wersję Campera R1T z wysuwaną kuchnią. Elektryczna, podwójna płyta indukcyjna jest zasilana z głównego akumulatora wózka. Ogólnie rzecz biorąc, akumulator EV może być używany do zasilania kempingu, eliminując potrzebę stosowania generatora.

 

Inny startup, Bollinger Motors , planuje zaoferować swój elektryczny SUV B1 i B2 elektryczny pickup jeszcze w 2020 roku. Będą one miały dopuszczalną masę całkowitą przekraczającą 10 000 funtów, co czyni je ciężarówkami klasy 3. Zasięg obu szacuje się na 200 mil z akumulatora o pojemności 120 kilowatogodzin. Mogli holować do 7500 funtów.

 

Pickup B2 EV firmy Bollinger Motors

Ciężarówka klasy 3, B2 firmy Bollinger Motors, mogła holować nawet 7500 funtów

 

Ford planuje zaoferować aż 16 czystych pojazdów elektrycznych do 2022 roku, zaczynając od Mustanga Macha E.Ten czterodrzwiowy SUV o zasięgu do 300 mil będzie oferowany w 2020 roku jako model 2021. Po Mustangu SUV pojawi się elektryczny pickup F-150, którego możliwości są nadal w większości nieznane.

 

General Motors ogłosił niedawno, że jego całkowicie elektryczny pickup będzie się nazywał Hummer - tak, Hummer powrócił. Wstępne raporty nie podają zasięgu ani możliwości holowania, ale ta ostatnia powinna być imponująca, ponieważ według doniesień ma 1000 koni mechanicznych i 11500 lb-ft momentu obrotowego. Nowy Hummer EV zostanie zbudowany w fabryce GM w Detroit-Hamtramck i będzie sprzedawany za pośrednictwem dealerów GMC. Powinien być dostępny w 2021 roku.

 

EV Startup Lordstown Motors planuje zaoferować swoje Endurance odbioru pod koniec roku 2020. Ponownie, nie wiele wiadomo o Endurance wyjątkiem, że będzie to prawdopodobnie funkcja systemu cztery koła napędowego „Motor Piasta”, mieć przynajmniej zasięg 200 mil i być w stanie uciąć 6000 funtów.

 

Firma Nikola Motors , która opracowuje pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi (FCEV) i półprzewodnikowe akumulatory, ogłosiła, że ​​jeszcze w tym roku zaoferuje pickupy FCEV i EV Badger. Chociaż pickup FCEV może jeszcze nie być odpowiednim pojazdem holowniczym dla kamperów z powodu braku infrastruktury do tankowania wodoru, borsuk elektryczny z akumulatorem może być dość konkurencyjny. Nikola planuje budowę stacji tankowania wodoru, ale będą one znajdować się głównie na często uczęszczanych trasach ciężarówek. Nikola twierdzi, że ma zasięg 300 mil i około 8000 funtów uciągu dla elektrycznego pojazdu Badger.

 

Odbiór elektryczny Lordstown Endurance

 


 Oczekuje się, że podstawowa cena Lordstown Endurance z napędem na wszystkie koła wyniesie 52 500 USD i uciągu 6000 funtów.

 

 

Zasilanie przez wtyczkę

Dostęp do stacji ładowania nie stanowi problemu dla hybryd plug-in, ponieważ działają one na silniku spalinowym, gdy akumulator litowo-jonowy jest rozładowany. Akumulatory w konwencjonalnych

hybrydach są ładowane przez silnik i podczas hamowania i mają bardzo mały lub żaden zasięg tylko na napędzie elektrycznym.

 

Elastyczne podwozie „deskorolkowe” firmy Rivian

Zamiast silnika spalinowego, elastyczne podwozie „deskorolki” Rivian mieści akumulator i system zawieszenia na kompaktowej platformie.

 

Pojazdy czysto elektryczne to inna historia. Można je ładować za pomocą standardowego gniazdka ściennego 120 V, ale ta forma ładowania, określana jako poziom 1, jest najwolniejszą metodą. Od maja 2019 r. W Stanach Zjednoczonych dostępnych było ponad 68800 stacji poziomu 2 (240 V) i poziomu 3 (szybkie ładowanie prądem stałym). Spośród nich około 10860 to dedykowane stacje poziomu 3, które sprawiają, że podróże na duże odległości są bardziej praktyczne dla pojazdów elektrycznych.

 

W przypadku ładowarki poziomu 2 ładowanie baterii w celu uzyskania zasięgu 200 mil zajmuje zwykle około siedmiu godzin. Z szybką ładowarką poziomu 3 trwa to około godziny.

 

Ładowarki nie są uniwersalne. Chociaż ładowarki poziomu 2 mają uniwersalne możliwości ładowania, więc wszystkie pojazdy elektryczne i pojazdy typu PHEV mogą z nich korzystać, tylko niektóre modele Tesli mogą na przykład korzystać z najnowszej, maksymalnej mocy 250 kilowatów ładowarki V3 Supercharger Tesli.

 

Większość stacji ładowania znajduje się w Kalifornii, na Florydzie, w Teksasie i Nowym Jorku, a zaledwie kilkadziesiąt w stanach takich jak Dakota Północna i Południowa, Wyoming i Montana. Tylko z tego powodu czysty pojazd elektryczny prawdopodobnie nie jest rozsądnym wyborem do holowania w mniej zaludnionych stanach. To niewątpliwie ulegnie zmianie wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych.

 

Srebrny Tesla Cybertruck z wysuniętą klapą bagażnika.

Według producenta zasilany bateryjnie Tesla Cybertruck będzie w stanie holować do 14 000 funtów.

 

Co mogą holować obecne pojazdy elektryczne?

Z wyjątkiem Tesli Model X, tylko garstka pojazdów elektrycznych może teraz holować samochód kempingowy, choć jest to pop-up lub bardzo mała przyczepa. Tesla oferuje odbiornik dla Tesli 3, ale jest on dostępny tylko w Europie. W przypadku śruby Chevrolet nie zaleca holowania.

Tabela przedstawiająca możliwości holowania pojazdów akumulatorowo-elektrycznych

 

 

 

 

PHEVS to lepszy wybór

W tej chwili, jeśli chcesz holować samochód kempingowy lub inną przyczepę pojazdem przyjaznym dla ziemi, najlepszym rozwiązaniem jest PHEV. W pojazdach typu PHEV akumulator, który ma wystarczającą ilość kilowatogodzin składowania, aby zapewnić wystarczający zasięg do codziennych dojazdów do pracy, jest ładowany w taki sam sposób jak pojazd elektryczny. Dostępny jest również silnik benzynowy, który zapewnia większy zasięg na dłuższe wycieczki, które mogą obejmować holowanie przyczepy. Należy zauważyć, że PHEV będą miały największy moment obrotowy, gdy zarówno silnik elektryczny (e), jak i silnik spalinowy będą współpracować. Producenci samochodów często używają w pojazdach typu PHEV słabszego silnika niż w standardowej wersji modelu bez PHEV. Tak więc po wyczerpaniu akumulatora do holowania dostępny jest tylko słabszy silnik benzynowy.

Tabela przedstawiająca możliwości holowania pojazdów hybrydowych typu plug-in

 

 

 

 

A co z konwencjonalnymi hybrydami?

Istnieje wiele hybryd, dla których producenci wystawili oceny holowania. W konwencjonalnych hybrydach akumulator jest ładowany tylko przez silnik spalinowy i hamowanie regeneracyjne. Ponieważ akumulatory mają znacznie mniejszą pojemność, hybrydy mają niewielką lub żadną zdolność do działania na samej energii elektrycznej.

Tabela przedstawiająca możliwości holowania konwencjonalnych pojazdów hybrydowych

 

 

 

 

Rozważając jakikolwiek samochód elektryczny, PHEV lub konwencjonalną hybrydę jako pojazd holowniczy, upewnij się, że producent samochodu zatwierdził jego użycie do holowania. W przeciwnym razie holowanie może spowodować unieważnienie gwarancji. Nawiasem mówiąc, wiele pojazdów niezatwierdzonych do holowania w Ameryce Północnej (prawdopodobnie ze względu na odpowiedzialność) jest dopuszczonych w Europie, Australii i innych krajach.

 
udostępnione dzięki:   www.Kamper24.com